15.6.11

Koruja

Olen monesta blogista bongannut koruhaasteen ja nyt sain viimein kuvattua korujani omaa postaustani varten. Pikku pokkarini ei ehkä ole parhaimmillaan lähikuvissa, mutta onneksi se ei vie mielestäni koruilta niiden kauneutta.

Haaste menee:
1. Millainen korujen käyttäjä olet?
2. Mistä hankit korusi?
3. Miten säilytät korujasi?
4. Mikä on rakkain korusi ja miksi?
5. Mistä korusta unelmoit tällä hetkellä?



1. Käytän lähes aina joitain koruja, mutta sekin menee vaiheittain. Kihla- ja vihkisormukset ovat aina tietenkin sekä useimmiten myös korvikset. Viimeaikoina olen käyttänyt myös lähes päivittäin rannekelloa, mutta kaulakorut tuntuvat unohtuneen vaikka ennen käytin niitäkin paljon.

Viimeaikoina olen eniten käyttämäni korvakorut (hm)

Rannekelloni (Guess)
Viikonloppuna muuten kun kävelin Lahdessa ja ohitin erään nuorisoporukan erittäin läheltä, tokaisi yksi kavereilleen: Helvetti, mä oon sentään toimitusjohtajan poika, eikä mullakaan ole noin isoa kelloa! Meinasi alkaa naurattamaan, koska ensinnäkin heitto oli mielestäni itsessään koominen, sekä myöskin se, että poika korosti isänsä työtä eikä esimerkiksi omaansa. :D


2. Hankin koruni milloin mistäkin. Suurin osa rihkamakoruistani taitaa olla hm:lta tai Gina Tricotista.


3. Rihkamakorujani säilytän wc:n tasolla, koska siitä niitä tulee helpoiten napattua aamuisin käyttöön. Kaulakoruja säilytän äitini tekemässä rasiassa. Nappikorvikset ovat Iittalan pienessä Aalto-maljassa ja isommat korvikset puisessa korissa.


Korut vasemmassa laidassa


Rasiat
Aikaisemmin olen säilyttänyt korviksiani Nivean vanhoissa rasvapurnukukoissa, mutta vähän aikaa sitten löysin niille pienen mietinnän jälkeen, nuo mielestäni paremmat säilytysrasiat. Pieniä Aalto-maljoja meillä on ainakin kolme ja ihanaa, että sain viimeinkin yhden niistä ihan jokapäiväiseen järkikäyttöön. Puisen korin olen tuonut aikanaan Latviasta tuliaisiksi Mummilleni ja Ukilleni. Nyt kun heistä molemmista on kuitenkin surukseni aika jo jättänyt, olen ottanut korin omaan käyttööni.


4.  Rakkaimmat koruni ovat varmastikin kihla-ja vihkisormukseni. Todella rakkaita ovat minulle myös Mummiltani perityt korut, joihin niin moniin minulla liittyy muistoja jo Mummini eläessä. Tärkeä minulle on myös vanhemmiltani valmistujaislahjaksi saamani Kalevala Korujen rintaneula.


Kihla- ja vihkisormukset
Minussa on sen verran pientä romantikkoa, että halusin että mieheni ostaa minulle kihlasormuksen aivan yksin, ilman että olen edes mukana, tai mikä tärkeintä, osaisin edes odottaa milloin kosinta on tulossa. Onneksi hän onnistui mielestäni todella hyvin ja valitsi kultaisen sormuksen, jota koristaa 5 pientä timanttia. Vihkisormuksessa on keskellä 1 iso timantti ja molemmilla puolilla 4 pientä. Teetätin Lahdessa Löwenmarkilla. Liike on katukuvassa pieni ja huomaamaton, vaikkakin arvostettu ja asiakkaita tulee sinne satojen kilometrien päästä. Ihastuin paikkaan viimeistään siinä vaiheessa kun minua tuli palvelemaan itse kultaseppä ja korujen tekijä. Hänella oli ihanan mustat kädet, joista näki heti, että hän todella tekee korunsa itse ja käsityönä. Hän on myös innostunut ammatistaan ja hänen kanssaan oli ihanaa suunnitella ja valita timantteja sormukseen.



Mummin rannerengas
Sain Mummilta perinnöksi useita kauniita koruja, mutta tärkein niistä on minulle varmastikin tuo rannerengas. Ukkini oli aikoinaan ostanut sen Mummilleni 10-vuotishääpäivälahjaksi. Ulkopuolella on kauniita kukka-aiheisia kaiverruksia ja sisäpuolelle on kaiverrettu Mummini nimi sekä 10-vuotishääpäivän päivämäärä. Muistan Mummini käyttäneen juuri tuota korua usein juhlissa, ja monissa juhlissa se on varmastikin ollut, sillä he ehtivät olla naimisissa yli 60 vuotta. Kuvasta ei ehkä oikein erotu, mutta koru ei ole pyöreä, vaan ennemminkin soikea, jonka vuoksi se asettuu ranteeseen mielestäni todella nätisti.



Naisen ääni
Kalevala Korujen Naisen äänen sain tosiaan valmistujaislahjaksi vanhemmiltani. Pidän korun nimestä, mutta myös sen kauniista ulkomuodosta. Korussa on yksi kivi ja minun korussani se on sininen. Sininen on lempivärini ja mielestäni se sopii hyvin hopean kanssa, koska ne ovat molemmat väreiltään viileitä.


5. En oikein unelmoi tällä hetkellä mistään korusta. Mutta punakultainen kello voisi olla aika ihana tai sitten sitten LV:n laukkukoru, josta mainitsinkin postauksessani If only.

Michael Kors


LV


Ketkä teistä ovat tehneet jo vastaavan postauksen? Olisi kiva lueskella muidenkin koruista, joten linkittäkää ihmeessä omia postauksia.

5 kommenttia:

  1. Vinkkinä sinulle ettei rasvoja ikinä olisi hyvä säilyttää kosteissa tiloissa kuten suurin osa tekee, sillä voiteiden koostumus menee pilalle. Pienetkin kosteusvaihtelut aiheuttaa kemiallisia reaktioita niissä:( Eikö sulla pölyynny nuo kun kaikki on noin esille eikä laatikoissa tai missään?

    VastaaPoista
  2. Se on varmasti kyllä ihan totta, mutta meillä on suihku aivan eripaikassa ja tuossakin hyvä ilmanvaihto, joten en sinällään koe tuota kosteana tilana. Ja nuo todellakin pölyyntyvät! Siinä on aina oma hommansa kun tyhjentää koko tason että saa pölyt pyyhittyä, mutta ainakin pysyvät kaikki järjestetyksessä kun ne joutuu asettelemaan aina uudestaan. :)

    VastaaPoista
  3. Vautsi, ihanat korvikset! Mä olen ettinyt hopeisia samantyyppisiä jo pitkään mutta vielä ei ole kohdalle osunut! Mulla on aika paha allergia kaikelle, mikä ei ole kultaa, hopeaa tai valkokultaa, mikä asettaa aina omat haasteet korujen löytymiselle... Jos näät jossain samantyyppiisä hopeana niin ilmoittele :)

    VastaaPoista
  4. Voisin kyllä värkätä tällaisen postauksen joku päivä, kun on aikaa keskittyä tuohon haaveilu- listaan ... :D Niistä aika usein tulee pitkiä... ^^

    VastaaPoista
  5. Nirso: Se kyllä asettaa sulle aika paljon haasteita, mutta tulee varmasti ostettua laatua. :) Yritän pitää silmät auki. :)

    Jonttu: Tee ihmeessä, nyt sulla pitäis olla ne sun korut järjestyksessäkin. :)

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)