8.7.11

Eväät soutuun ja pari pientä ostosta

Olen tainut siitä pariin kertaan jo mainitakin, mutta lauantaina osallistun Sulkavan soutuihin, jossa soudetaan 60km kirkkoveneellä. Hieman tarkemmin aiheesta on postauksessa kirkkovene. Aikaa soutuun menee luultavasti sellaiset 4,5-5 tuntia.

Sain lainattua eräältä ystävältäni juomarepun, josta tulee letku suuhun. Juomareppu on mielestäni melkein välttämätön, koska kaikki syöminen ja juominen täytyy tehdä jatkuvan soutuliikkeen ohessa, ja siten juomapullosta erikseen juominen olisi paljon vaivalloisempaa. Ostin urheilujuomajauhetta, josta teen hieman laimennetun juomasekoituksen. Samoin ostin pientä purtavaa veneeseen, josta saa energiaa pitkän urheilusuorituksen aikana, ja joita on helppo nopeasti vain napata suuhun.



Näyttää paljolta, mutten kaikkea sentään ota mukaan. Otan kaksi pientä pakasterasiaa, jotka saan teipattua kiinni veneen kylkeen sisäpuolella. Toiseen paloittelen energiapatukan ja toisen omenista sekä laitan glukoosipastilleja. Toiseen paloittelen 1-2 palaa ruisleipaa ja laitan geelit ja suolakurkkuja. Ennen soutua on hankala sanoa, mikä maistuu soudun aikana ja mikä ei, vai maistuuko ylipäätään mikään. Sen vuoksi tykkään siitä että on monta vaihtoehtoa, joita voi sitten yrittää. Tärkeitän on, että on jotain suolaista sekä makeaa.



Eväitä ostellessa tarttui mukaan jotain muutakin kivaa, nimittäin Lumenen heleyttävä vartaloemulsio sekä uusi kirja. Lumenen vartaloemulsio oli lapun mukaan alennettu hintaan 8,90€, mutta se oli vielä siitäkin halvempi ja kustansi lopulta vain 5€. Olen pohdiskellut jo pidempää sen ostamista, nimittäin näin helleaikaan kun kulkee paljon paljainsäärin, ovat hyvin kosteutetut sääret ehdottomat. Olen rasvannut niitä aina pukeutuessa tavallisella rasvalla, mutta tuo Lumenen emulsio antaan niille kivaa säihkettä. Aineen väri purkissa hieman epäilytti, mutta todellisuudessa aine ei juurikaan värjää, vaan tekee ihon paremman ja kosteutetumman oloiseksi, ja auringon paisteessa jos katsoo tarkkaa, näkyy pientä kimallusta.


Ostin myös Mirja Tervon kirjan Huimaavat korot. Sen ostamista olen harkinnut jo pidemmän aikaa, mutta en tiedä miksi sain ostettua sen vasta nyt. Aamuisin aina kun meikkaan ja pukeudun, pidän samalla auki YLE:n Aamu-TV:tä, jotta kuulen uutiset ja muuta mielenkiintoista. Muistan kun kirja ilmestyi, haastateltiin Tervoa aamutelkkarissa, ja jo silloin päätin, että ostan vielä tuon kirjan.



Kukaan muu lähdössä soutamaan tai onko kukaan muu lukenut tuo kirjaa tai käyttääkö tuota voidetta? :)

9 kommenttia:

  1. Mä oon käyttänyt tosta voiteesta sellasta versiota, joka tuo myös väriä iholle (kimalluksen lisäksi). Tykkään tosi paljon! Vielä kun olen suurimman osan tästä kesästä homehtunut toimistossa sisätiloissa, niin se voide kivasti päivettää vaaleaa ihoa, näyttämättä kuitenkaan sellaiselta oranssilta purkkirusketukselta :) Joten voin suositella sitä, tosin sä et kohta ainakaan enää tarvitse mitään vippaskonsteja rusketuksen saamikseksi ;)

    VastaaPoista
  2. Niinhän sitä voisi luulla, mutta vippaskonstit on mulle ainoa vaihtoehto nyt ja aina. Esimerkiksi häämatkalla olin reilu 2 kuukautta lähes ainoastaan shortsissa ja hameissa eikä mulle sillonkaan tullut rusketusrajoja. ;D Pisamia sain kyllä runsaasti lisää. :)

    Mulla on Doven ja Nivean päivettävää rasvaa ja niitä tykkään käyttää välillä, mutta niissä alkaa useamman päivän jälkeen tulla oranssiksi. Samoin en tykkää niiden hajusta, vaan tykkään laittaa niitä illalla ja käydä sitten aamulla suihkussa pesemässä pois sen tuoksun. Tuossa mitä nyt ostin, ei ole mitään tuoksua, joten tuohon mun käyttöön se on loistava. Kuulostaa kyllä hyvältä tuo Lumenen versio mitä sulla on. Jos mulla ei olisi matkalaukkuongelmaa ostaisin sitä ihan varmasti seuraavaksi! :)

    VastaaPoista
  3. Ai sulla on sitten semmonen iho joka ei rusketu lainkaan..En olisi uskonut kun kuitenkin tummat hiukset :) Vai ootko "oikeasti" vaalea tai punapää?:) Mä oon aika vaalea, mutta onneksi rusketus kuitenkin tarttuu. Pisamat on kyllä ihania! Mulla on käsissä niitä paljon ja oon harmitellut että miksei kasvoissa ole ollenkaan. Joten niistä oon ainakin sulle vähän kateellinen :)

    Se Doven rasva tosiaan tuoksuu aika kauheelle! Mäkin laitan aina vaan illalla sitä jos laitan.

    VastaaPoista
  4. Paljon onnea tulevaan soutuun! Minulla on sinne tuttuja myös lähdössä ja kutsu on tullut joka vuosi mukaan, ehkä joku kerta pitää lähteä koittamaan. :)

    VastaaPoista
  5. Kiva, että sullakin on nyt blogi! Luin viime kesänä tuon kirjan ja mielenkiintoinen oli. Oli välillä vaikea uskoa, että jutut on totta. Mutta toisaalta tuo on jenkkilästä, joten uskottava on..

    VastaaPoista
  6. Huimasti tsemppiä soutuun! :))

    VastaaPoista
  7. Mimmu: Oon viimeiset puoli vuotta ainoastaan raidottanut hiuksiani vaalealla eli se ruskea mun hiuksissa on ihan omaa. En oo tavannu vielä ketään kellä on pisamia käsissä muttei kasvoissa, mulla oli lapsena ainoastaan kasvoissa, mutta nykyään on olkapäissä ja käsissäkin. :)

    Riina: Kiitos. :) Kannattaa ihmeessä joskus kokeilla. :) Muutenkin se on harrastuksena todella hyvää liikuntaa.

    Susanna: Joo, nyt olen saanut aikaiseksi ja uskaltautunut. :) Oon miettinyt että jättäisin tuon kirjan lentokoneeseen, mutta saa nähdä maltanko jos se on kerta hyvä. :)

    Noora: Kiitoksia paljon! Tsemppiä tarvitaankin, etenkin viimeisillä kilometreillä. :)

    VastaaPoista
  8. En ole lähdössä soutamaan, enkä ole käyttänyt tuota voidetta, niin enkä myöskään lukenut kirjaa, mutta kiinnostuin kuitenkin kirjasta :) Kuulisin erittäin mielelläni kommenttejasi kirjasta kun olet sen lukenut! :)

    Tsemppiä soutuun!

    VastaaPoista
  9. hih, kiva että kuitenkin laitoit kommentin ja kerron kyllä kirjasta kun saan sen luettua. En kyllä vielä tiedä milloin aloitan sen. :)

    VastaaPoista

Ilahduta minua kommentillasi ja kiitos ajastasi! :)